lördag 1 september 2012

Första inlägget, FWB 300s Universal

 
Tänkte att en bildblogg med luftvapen skulle vara bra samt lite text hur jag tycker och tänker om dessa ting.
 
 
 
För ett tag sedan köpte jag via Tradera ett FWB 300s universal av säljaren pergeo och geväret var verkligen i bra skick för priset jag gav för geväret.
Jag ville ha något nytt att pyssla med samt att jag ville ha ett kvalitets vapen att spara, ett (keeper) som man säger.
 
Det var mycket som skulle fixas med detta projekt och det gillar jag, systemet skulle blåneras då det hade ljusnat samt att stocken hade många repor och skrapmärken.
 
 










Och hur blev resultatet...















Jag är riktigt nöjd med resultatet och bössan skjuter som en dröm, valnöten har fått sig en olje behandling som heter duga.
Blåneringen är gjord med Klever quick-Browning.

2 kommentarer:

  1. Ett toppen luftgevär. Sköt med ett sådant när jag gick i skolan här i Kvänum på 70 talet.

    SvaraRadera
  2. Ett toppen luftgevär. Sköt med ett sådant när jag gick i skolan här i Kvänum på 70 talet.

    SvaraRadera